• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Är övertygad om att avslagen blivit fler, vissa verkar ansöka fast dem lätt hade kunnat betala av skulderna med löneutmätning. Beviljandegraden var 62% 16-17 och 58% 2018. Tror den kommer vara ännu lägre 2019 och 2020 framförallt nu när det blivit enklare att ansöka.

Jag är också något av en kontrollfreak och kollade upp allt jag kunde innan jag ansökte.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Detta är inget påhopp eller att jag vill förlöjliga någon.
Jag vet att vi alla är olika men jag blir så förvånad varje gång någon som har eller sökt skuldsanering inte har en aning om vad en skuldsanering är. Det finns väldigt mycket information kring skuldsanering och löneutmätning.
Är det bara jag som blir förvånad över hur lätt vissa tar på saken ?

Var det någon särskild fråga som fick dig att reagera?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Är övertygad om att avslagen blivit fler, vissa verkar ansöka fast dem lätt hade kunnat betala av skulderna med löneutmätning. Beviljandegraden var 62% 16-17 och 58% 2018. Tror den kommer vara ännu lägre 2019 och 2020 framförallt nu när det blivit enklare att ansöka.

Jag är också något av en kontrollfreak och kollade upp allt jag kunde innan jag ansökte.


Framgår tydligt av detta pressmeddelande!

https://www.kronofogden.se/82557.html
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Detta är inget påhopp eller att jag vill förlöjliga någon.
Jag vet att vi alla är olika men jag blir så förvånad varje gång någon som har eller sökt skuldsanering inte har en aning om vad en skuldsanering är. Det finns väldigt mycket information kring skuldsanering och löneutmätning.
Är det bara jag som blir förvånad över hur lätt vissa tar på saken ?


Det är inte jätteovanligt att personer inte förstår att dom måste betala själv, och att dom måste betala räkningar som kommer under skuldsaneringen också
 

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
111
Poäng
287
Min mamma dog hastigt & tragiskt nu på våren och fram till hösten av olika anledningar kommer bouppteckning och arvskifte vara klart . Är det någon som vet hur jag gör då ? Ringer jag kronofogden och säger hej jag har fått ett arv och sen betalar in summan på samma konto som skuldsaneringen?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Min mamma dog hastigt & tragiskt nu på våren och fram till hösten av olika anledningar kommer bouppteckning och arvskifte vara klart . Är det någon som vet hur jag gör då ? Ringer jag kronofogden och säger hej jag har fått ett arv och sen betalar in summan på samma konto som skuldsaneringen?

Beklagar sorgen. :'(

Du kan ju alltid ringa och prata med kronofogden innan men det är nog en omprövning du ska göra där du förklarar att du kommer få ett arv och då kanske dom gör om din betalplan eller så kanske du får betala in en engångssumma.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Min mamma dog hastigt & tragiskt nu på våren och fram till hösten av olika anledningar kommer bouppteckning och arvskifte vara klart . Är det någon som vet hur jag gör då ? Ringer jag kronofogden och säger hej jag har fått ett arv och sen betalar in summan på samma konto som skuldsaneringen?

Du ska begära ompröving, sen får du besked om vad som ska betalas in
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Min mamma dog hastigt & tragiskt nu på våren och fram till hösten av olika anledningar kommer bouppteckning och arvskifte vara klart . Är det någon som vet hur jag gör då ? Ringer jag kronofogden och säger hej jag har fått ett arv och sen betalar in summan på samma konto som skuldsaneringen?
Tror inte att det är möjligt med en inbetalning av engångssumma, det blir nog en omprövning.
Ska bli intressant att följa din resa.
Beklagar din mammas bortgång. ❤️
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp